Rette betegnelse: | MG midget type T |
Bygge periode: | 1936 - 1939 |
Bygget antal: | 3003 |
Motortype: | MPJG |
Slagvolumen: | 1292 ccm |
Cylindre | 4 |
Heste | 52 |
Boring/Slaglængde | 63,5 x 102 mm |
Karburator(er) | 2 S.U. - hus på bronze |
Benzinpumpe | SU på bronzehus |
Antal ventiler | 8 |
Ventilspillerum | 0,015' |
Tændrør | Champion L10 |
Tænding før top | |
Hjulstørrelse | 19'' x 2,5 |
Dækstørrelse | 19'' x 4,4 Dunlop Standard ''90'' |
Motorolie, indhold | |
Gearkasse olie, indhold | |
Bagtøj olie, indhold | 2 pints |
Benzintank, indhold | 15 gallon |
Kølevand, indhold | 1 gallon 7 pints |
El anlæg | 12 v (2 x 6v) |
Bemærkninger | Benæves senere som MG TA, men først da T-type nr. to (TB) blev produceret. MG's første stødstangsmotor. Der ikke så mange modifikationer, dog kan nævnres, at man flytter egerne i hjulene ind i midten af fælgen, det sker i 1937. De sidste modeller er iøvrigt forsynet med centralsmøring. |
Kendetegn: | Bl.a 3 lister på trinbrædderne. |
MG midget type TA, er bygget fra 1936 til 1939. Den er bygget i 3003 ekemplarer.
Bilen drives af en MPJG-motor, som er MG's første stødstangsmotor, tidligere havde man kun brugt motorer med overliggende knastaksel.
I dag er en bil med en orginal motor meget sjælden. Det skyldes, at motoren er meget skrøbelig, de fleste er gået til!. En original motor har et slagvolumen på 1252 ccm, og iøvrigt en slanglægnde på over 10 cm. Den yder 52 hk.
Synlige kendetegn på at modellen er en TA kan være, at der er 3 lister på trinbrædderne, ligesom bagfjederne bagerste ophæng er speciel!
I hjulene på de tidligere TA'er er egerne monteret i siden af fælgene.